How we approach customizing a lesson

What exactly does a customized lesson mean? I will share an example on how I approach teaching English in a way that not only appeals to the student, but also effectively helps them learn in their own way.

カスタマイズされたレッスンとは具体的に何を意味しますか? 生徒の興味を引くだけでなく、生徒が独自の方法で効果的に学習できるように、私がどのように英語を教えているかについての例を紹介します。

A student joined our school not long ago. He’s in his second year of junior high and he spent almost two years living in the U.S. He returned to Japan last January. He also attended American schools while living abroad.

First, I spent an entire class time checking his abilities. This included pronunciation, listening, writing, reading, vocabulary, and grammar. While checking his skills I made sure to learn about his interests, likes, and dislikes, etc. After gathering the results, we scheduled a demo lesson so I could show what a typical lesson would look like.

We talked about school and living in Japan. The lesson I designed focused on his fondness for basketball. He watches, plays, and loves everything about basketball. As part of the lesson, I used a real article from ESPN, he read the article, and we discussed the main points. Also, we went over any vocabulary he was unfamiliar with. His homework was to read the article at least 5 more times focusing on pronunciation and rhythm.

He likes watching U.S. TV shows, so we watched a short clip from a TV show called The Office. After watching, I asked him a series of questions about it. What happened? Was it funny? If so, why? If not, why not? The show used a common idiom “turned out” that he never heard before, so we went over it’s meaning and other ways to use it.

Finally, I put up a picture of a very busy New York Time’s Square. I asked him what he saw in the picture. The skill of being able to describe what you see is very important. Also, since he’s been to New York, he could practice and have fun reminiscing about his time in the U.S.

I just wanted to share my thought process on how to teach students using their experiences, daily routines, and hobbies. If you learn to speak another language using the things closest in your life in the beginning, it can build a strong foundation for a prosperous future.

少し前に学生が私たちの学校に入学しました。 彼は中学2年生で、約2年間アメリカで過ごし、昨年1月に帰国しました。 彼は海外に住んでいる間、アメリカンスクールにも通いました。

まず、私は授業時間を丸々費やして彼の能力をチェックしました。 これには、発音、リスニング、ライティング、リーディング、語彙、文法が含まれます。 彼のスキルを確認しながら、彼の興味、好き、嫌いなどを学ぶようにしました。結果を収集した後、典型的なレッスンがどのようなものかを示すためにデモレッスンをスケジュールしました。

学校のことや日本での生活について話しました。 私が企画したレッスンは、彼のバスケットボール好きに焦点を当てたものでした。 彼はバスケットボールを見て、プレーし、バスケットボールのすべてを愛しています。 レッスンの一環として、私はESPNの実際の記事を使用し、彼はその記事を読み、私たちは要点について話し合いました。 また、私たちは彼がなじみのない語彙についても調べました。 彼の宿題は、発音とリズムに焦点を当てて記事を少なくともあと 5 回読むことでした。

彼はアメリカのテレビ番組を見るのが好きだったので、私たちは「The Office」というテレビ番組の短いクリップを見ました。 鑑賞後、私は彼にそれについて一連の質問をしました。 どうしたの? 面白かったですか? もしそうなら、なぜですか? そうでない場合は、なぜそうではないのでしょうか? 番組では、彼がこれまで聞いたことのない一般的な慣用句「判明した」が使用されていたため、その意味とその他の使用方法を検討しました。

最後に、とても賑わっているニューヨークのタイムズスクエアの写真を載せておきます。 私は彼に写真の中で何が見えたのか尋ねました。 見たものを説明できるスキルは非常に重要です。 また、彼はニューヨークに行ったことがあるので、アメリカでの時間を思い出しながら楽しく練習することができました。

私は生徒の経験、日常生活、趣味を使って生徒を教える方法についての私の思考プロセスを共有したかっただけです。 最初に自分の生活に最も近いものを使って別の言語を話せるようになれば、豊かな将来のための強力な基盤を築くことができます。