Hello and Welcome!

About Me

Greetings! My name is John Dianovich. I’m from Austin, Texas, USA and I’ve been living and teaching in Japan for over 13 years. In my free time I enjoy sports, cooking, movies, music, traveling, hiking, and of course learning Japanese. Even though I’ve been in Japan for quite a while, I still find this country fascinating. 

ご挨拶! 私の名前はジョン・ディアノビッチです。 私は米国テキサス州オースティン出身で、13年以上日本に住んで教えています。 自由な時間には、スポーツ、料理、映画、音楽、旅行、ハイキング、そしてもちろん日本語の学習を楽しんでいます。 私はかなり長い間日本にいましたがそれでもこの国は魅力的だと思います。

BEAUTIFUL AUSTIN TEXAS

My Background
私の背景

I went to St. Edward’s University and graduated with a bachelor’s in international business. While in university I began studying Japanese and developed a keen interest in Japanese culture. From there I started a career in the financial industry. I started working at a regional bank, then moved to AXA Financial as a financial advisor. It wasn’t as fulfilling as I had hoped. I walked away from the finance industry, and I began teaching English in 2010. I first started teaching in South Korea for two years, then came to Japan and I’ve been teaching here ever since.

私はセントエドワード大学に行き国際ビジネスの学士号を取得して卒業しました。 大学在学中に日本語を勉強し始め、日本文化に強い関心を持ちました。そこから金融業界でキャリアをスタート。 地方銀行を経てアクサフィナンシャルにファイナンシャルアドバイザーとして入社。 期待していたほど充実していませんでした。 私は金融業界から離れ 2010 年に英語を教え始めました。最初は韓国で 2 年間教え始め、その後日本に来て以来ここで教えています。

フォームに記入するのにかかる

時間は 1 分です。

My Teaching Philosophy
私の教育哲学

Since I’m a student of the Japanese language and have accumulated over 13 years of teaching English in both Japan and Korea, I’ve honed my skills and continue to look to improve my teaching ability while empathizing with students. I understand the struggles of learning a language, and I know the satisfaction of seeing progress and achieving success.

My core philosophy of teaching English is to focus on the fundamentals: pronunciation, expressing yourself, and building confidence.

私は日本語を勉強しており日本と韓国で英語を教えて13年以上の経験を積んできましたのでスキルを磨き生徒の気持ちに寄り添いながら指導力の向上を目指し続けています。 私は言語を学ぶのに苦労することを理解していますし進歩を見て成功を達成することの満足感も知っています。私の英語指導の基本理念は発音表現自信の醸成という基礎に重点を置くことです。

Pronunciation

発音は、話し始めるほうが簡単なため見過ごされがちです。 これはサッカー選手がフットワークを練習せずに試合に出場するのと似ています。 発音は難しいかもしれませんが練習すれば簡単にできるようになるので私たちが重点を置いているスピーキングの一部です。

Express Yourself

生徒たちが英語でもっと自分を表現できるようになりたいと言うのをよく耳にします。 実際自分の考え意見を伝えることは言語学習の最も満足できる部分の 1 つです。 そのことを常に念頭に置いてレッスンを行っております。

Confidence

テストの点数が高いのに英語を話すのが苦手というのは一体どういうことなのでしょうか? 言語を理解することは大きな成果ですが、その知識をアウトプットできないことは、あなたの可能性を大きく制限します。 私たちは、生徒たちが機会があるときはいつでも自信を持って英語を話すことを最優先にしています。

Importance of Preparation
準備の重要性

Over the years as I taught at other schools, I noticed how teaching hours were many, but preparation time was little. I couldn’t help but feel how the quality of the class suffered because of this. Our school will not fall into this category. Teachers will have a defined lesson with objectives ready to teach BEFORE the class starts. Not only that but the teacher will have time to go over the lesson on the day of the lesson to ensure that students get maximum value out of their time. Basically, preparation time for the class is just as important as teaching time.

他の学校で何年も教えるうちに授業時間は多いものの準備にかかる時間は少ないことに気づきました。 このせいで授業の質がいかに低下したかを感じずにはいられませんでした。 当校はこれには該当しません。 教師はクラスが始まる前に、教えるための目標を設定した明確なレッスンを用意します。 それだけでなく生徒が時間を最大限に活用できるように教師はレッスン当日にレッスンを復習する時間があります。 基本的に授業の準備時間は授業時間と同じくらい重要です。

Fusion of Technology
技術の融合

Technology in the classroom is an extremely important tool that can yield amazing results. Not only is it fun, but it can allow students to better connect with language and their interests. Technology has become a part of our daily lives and utilizing it for learning is part of our curriculum.  We believe technology should be used in the classroom to save time while maximizing each minute of class time. Furthermore, a tech-equipped classroom can yield much more noticable results by allowing the teacher to adapt the lesson to the student’s needs. I believe the importance of technology cannot be understated.

教室におけるテクノロジーは驚くべき成果をもたらす非常に重要なツールです。 楽しいだけでなく生徒がその言語や自分の興味とより深く結びつくのにも役立ちます。 テクノロジーは私たちの日常生活の一部となっており学習にテクノロジーを使用することはカリキュラムの一部となっています。 私たちは時間を節約し授業時間を最大限に活用するために教室でテクノロジーを活用する必要があると考えています。 さらにテクノロジーを備えた教室では、教師が生徒のニーズに合わせてレッスンを調整できるため、より顕著な成果が得られます。 教室で使用されるテクノロジーの重要性を過小評価することはできません。

One Size Does Not Fit All
1 つのサイズですべてに適合するわけではありません

At Elevate, we make it a point to learn as much as we can about our students in order to build a lesson that they can directly benefit from. Your immediate world provides the best way to learn because it’s what you experience every day. For example, your hobbies are something you think about and do regularly, therefore learning to talk about them in English presents an easier way to remember. Your career is very important, and you work regularly, therefore learning to talk about your job is a great way to learn English. If you have children learning how to talk to them in English is a great way to improve yourself. Private lessons directly take these ideas into account when developing the lesson. We do not force textbooks on our students unless they are perfect for the class. Instead, we brainstorm the best ways for each individual to learn. Even groups lessons have a certain amount of customization that’s available because we look at the groups interests as a whole and develop the curriculum from there.

Elevateでは生徒たちが直接恩恵を受けるレッスンを構築するために生徒についてできる限り多くのことを学ぶことに重点を置いています。 身近な世界はあなたが毎日経験するものであるため学習するための最良の方法を提供します。 たとえば趣味は定期的に考えたり実行したりするものなのでそれについて英語で話すことを学ぶと覚えやすくなります。 あなたのキャリアは非常に重要であり定期的に働いているため、自分の仕事について話すことを学ぶことは英語を学ぶのに最適な方法です。 子供がいる場合英語で話す方法を学ぶことは自分自身を向上させる素晴らしい方法です。 プライベート レッスンではレッスンを展開する際にこれらのアイデアが直接考慮されます。 授業に完璧でない限り教科書を生徒に強制することはありません。 その代わりに、私たちは各個人にとって最適な学習方法をブレインストーミングします。 グループレッスンでもグループ全体の興味を考慮してカリキュラムを開発するためある程度のカスタマイズが可能です。